DST bespaart Gazelle veel werk

Volgens Fedde Wildenbeest, CFO van Gazelle, sluit DST perfect aan bij de automatiseringsstrategie van deze fietsgigant. Voor Fedde vormt databeheer de rode draad in zijn werk. Hij was de financiële man bij Infostrada Sports dat mondiaal sportuitslagen verstrekt, werkte een aantal jaar bij PON Holding en is sinds maart dit jaar CFO van Gazelle en verantwoordelijk voor financiën en IT.

Iconisch
“Gazelle is mooi bedrijf. Sinds de komst van PON als aandeelhouder vier jaar geleden merk je dat er weer nieuwe elan is. We zijn hard bezig weer te investeren voor de langere toekomst. Met een nieuwe fabriek die in september wordt geopend en een mooie productlijn waar hard aan gewerkt is. Het motorenpallet van de e-bikes is uitgebreid en dit najaar komt de door het Italiaanse ontwerpbureau GiuGiaro ontworpen E-bike of de future op de markt. Een iconisch product dat het paradepaardje van Gazelle wordt.

Verrijkte info
Automatisering is voor Gazelle heel belangrijk. De hele wereld wordt digitaal, dus als fabriek moet je je zaken op orde hebben.. Ons eigen PIM- systeem (product information management systeem) sluit goed aan bij de info van DST. Alle productinformatie van de fietsen van Gazelle gaan via DST en vanaf september ook de fietsonderdelen. Voor ons is DST een stap voorwaarts in efficiënte communicatie met onze dealers. Op deze wijze informatie te delen is beter voor de dealer en beter voor de consument. De dealer heeft altijd de meest up to date en verrijkte info, afbeeldingen en specificaties die op een heldere manier worden doorgegeven. Dat werkt door op de consument die gemakkelijker kan kiezen en beter geholpen kan worden. Zoekt iemand een onderdeeltje dan wordt het snel gevonden en besteld, als klant hoef je daar niet meer op te wachten is.

Gemakkelijk
DST als standaard in de branche, maakt het leven gemakkelijk. DST bespaart Gazelle in ieder geval veel werk. Anders moet je de bestanden versturen of klaarzetten op een server voor dealers en POS-leveranciers met het risico dat ze toch werken met data die niet actueel is. Voor ons als leverancier zou DST nog meer toegevoegde waarde krijgen als we ook informatie over verkoop van Gazelle producten kunnen terugkrijgen uit het systeem.”