DST in de media: Boom Tweewielers -Schoonhoven

Daniël Wassink, verkoopmedewerker

Hoe meer we online kunnen laten zien, hoe meer omzet voor iedereen

Boom Tweewielers startte zo’n 30 jaar geleden in een oude schuur in Berkenwoude. Inmiddels is het bedrijf uitgegroeid tot een winkelketen met vijf vestigingen in Zuid-Holland: Berkenwoude, Capelle a/d IJssel, Krimpen a/d IJssel, Rotterdam en Schoonhoven.

Kop en schouders
“Hier in Schoonhoven richt Boom Tweewielers zich op alle doelgroepen in alle leeftijden. We hebben dan ook een breed assortiment met voor elk wat wils. Het laatste jaar hebben we ons sportieve segment vergroot. Wij verkopen nu naast ons vertrouwde merk Agu het kledingmerk Spiuk van OneWay. Daarbij hebben we een aantal duurdere racefietsen en MTB-modellen opgenomen in onze collectie. Maar de elektrische fiets steekt er nog steeds met kop en schouders bovenuit.“

Verkoop
“Er wordt van verkoopmedewerkers tegenwoordig meer verwacht. Je moet goed weten wat er te koop is en gedegen kennis hebben van het product dat je zelf verkoopt. Klanten oriënteren zich eerst op internet, daarna komen ze naar de winkel. Doordat we een goed vindbare website met webshop hebben, kan de klant zich online goed voorbereiden op onze collectie. Het is de taak van de verkoopmedewerker om te zien of het product op voorraad is en hoe snel het geleverd kan worden.”

Bodyscan
“We willen het liefst dat de klant naar de winkel komt, want daar kan hij/zji het product passen en een fiets laten aanmeten. Met een bodyscan bieden we klanten de extra service om een perfect aangemeten fiets te leveren. Wij bieden standaard een heel goed onderhoudscontract. Dat krijg je er meestal niet bij als je op internet bestelt. Zonder afstelling en aanmeting, krijg je snel lichamelijke klachten.”

Up to date
“Automatisering is zeer belangrijk in ons bedrijf. De voorraadbeheersing werd nog nauwkeuriger toen we vijf jaar geleden over zijn gegaan op het nieuwe programma VSMII van Vendit. Dat heeft een koppeling met DST. Daardoor krijg je altijd de juiste artikelen met prijzen en informatie. Je hoeft niets meer handmatig te doen, dat scheelt enorm veel tijd. De webshop zijn we met iAspect van Kruitbosch gestart. Die leveren standaard een webshop met DST-koppeling. Hoe meer we online kunnen laten zien, hoe meer omzet dus voor iedereen. Als leveranciers zorgen dat alles goed is aangeleverd, dan zijn we met één druk op de knop klaar en is alles 24/7 up to date.”