Overstap naar nieuwe artikelstandaard

De vernieuwde artikelstandaard (versie 2.1) van DST is inmiddels een feit. Leveranciers zijn nu bezig de overstap te maken van de oude naar de nieuwe versie. Op dit moment accepteert DST ook nog data op basis van de oudere (1.0) versie. De wens van leveranciers uit de gebruikersgroep van DST is echter om op korte termijn nog uitsluitend de vernieuwde artikelstandaard te hanteren, zodat de productinformatie op een betere manier aan de consument kan worden gepresenteerd.

De nieuwe mogelijkheden in de standaard worden uitsluitend via JSON ondersteund en niet via CSV. Hiervoor is het noodzakelijk dat kassasystemen en webshops die op CSV- import draaien zo snel mogelijk overgaan op JSON. Werkt uw systeem met CSV? Dan profiteert u niet optimaal van de verbeterde versie van DST. Kassaleveranciers en webshops kunnen met DST contact opnemen voor uitleg en nieuwe documentatie over de mogelijkheden om met JSON te werken (support@stichtingdst.nl).