Nu ook in DST: Rogelli Sportswear

DST heeft onlangs een nieuwe leverancier aangesloten: Rogelli Sportswear, specialist in sportkleding. Het bedrijf is in 1975 opgericht door oud profwielrenner Rini Wagtmans. Melvin, derde generatie Wagtmans, vertelt over de ambities van het Nederlandse merk.

melvin-wachtmansRogelli Sportswear is onderdeel van Gowa Sportswear, een klassiek familiebedrijf. Melvin Wagtmans, zijn broer en vader werken bij het bedrijf dat door ‘opa’ Rini Wagtmans is gestart. Melvin: ‘Rini vond de fietskleding uit zijn tijd niet prettig zitten, wat hem irriteerde tijdens het fietsen. Om meer van het fietsen zelf te kunnen genieten, is hij opzoek gegaan naar een fabriek comfortabele fietskleding kon maken van functionele stoffen.’
Inmiddels richt Rogelli zich niet alleen op kleding voor de fietsport, maar ook op fitness, running en triathlon. Rogelli timmert flink aan de weg. ‘Sinds één jaar heeft Rogelli een speciale marketingafdeling en wordt er gericht aan het merk gebouwd’. Rogelli levert internationaal aan negen landen en heeft in Nederland nu zo’n 500 verkooppunten. ‘De ambitie is om dit flink te gaan uitbreiden,’ aldus Melvin.

Plezier
‘Rogelli wil het levensgeluk van sporters vergroten’, vertelt Melvin over de missie van het merk. ‘Iedereen is tegenwoordig zo druk, wij begrijpen goed dat mensen even willen ontsnappen aan de dagelijkse beslommeringen. De een doet dat door buiten in de natuur zijn, de ander door zijn prestaties te verbeteren. We maken onze kleding daarom met een specifieke doelgroep in gedachten. Iemand met sportieve ambities, vindt aerodynamica belangrijk en een natuurliefhebber hecht meer waarde aan comfort. Dit vertalen wij door in onze collecties. We bieden hoge kwaliteit voor een lage prijs, want ook dat draagt bij aan een goed gevoel. Onze slogan is daarom dan ook Enjoy the distance!’

DST
Sinds kort zijn de artikelen van Rogelli ook te vinden op DST. ‘Onze dealers vroegen ons steeds vaker of we ook aangesloten waren. Dat gaf voor ons de doorslag. DST maakt onze processen een stuk gemakkelijker en voor dealers werkt het ook veel efficiënter. Voor nieuwe dealers wordt het nu ook eenvoudiger om ons op te nemen in hun assortiment.’ Rogelli stapt precies in op het moment dat DST de module marktinformatie introduceert. ‘Dat speelde geen rol om lid te worden, maar het is wel heel handig. Over de verkoop van sportkleding weten we in de tweewielerbranche nagenoeg niets. Met de module marktinformatie hopen we meer inzicht te krijgen om zo ons aanbod nog beter af te kunnen stemmen op de markt.