Silke Brouwer (Continental): ‘Snel toegang tot de juiste info.’

Continental is op DST een van de nieuwkomers. Silke Brouwer, teammanager bij de importeur, vertelt over de motivatie om aan het online platform deel te nemen.

‘Een belangrijke reden voor Continental om met DST te gaan werken, is dat retailers daarmee snel toegang hebben tot de juiste informatie over producten. Een band is een product met veel specificaties: de maat, het gewicht, de lekbescherming, de compound, de karkasopbouw en de kleur van de band. DST is de plek waar dealers heen kunnen voor uniforme informatie, artikelen hebben de juiste benaming en zijn voorzien van de bijbehorende afbeelding. Nog een reden is dat Continental levert via groothandels. Zij maken zelf hun assortimentskeuze, waardoor niet alle artikelen zichtbaar zijn. Wij willen dat retailers toegang hebben tot het hele assortiment van Continental. Via DST zijn al onze artikelen snel en eenvoudig terug te vinden in het kassasysteem.’

Onmisbaar
‘Onze omgeving verandert steeds sneller, waardoor je 24/7 toegang moet kunnen hebben tot actuele data. Een platform als DST is daarbij onmisbaar. DST biedt inzicht in de behoefte van de markt, waar je met je assortiment weer op kunt inspelen. Op die manier werken met data is essentieel om je als merk te blijven ontwikkelen. Bij Continental staat innovatie dan ook voorop. We willen blijven leren, dat is nuttig en bovendien ook nog eens leuk.’

Koudwatervrees