Thule vindt DST een must

Thule levert nu ook data via DST. Het motto van Thule is ‘Bring your life’. Veel van de producten die Thule ontwikkelt en produceert hebben betrekking op vervoer van of op de fiets. Van fietstassen, fietskarren, fietskinderzitjes tot fietsendragers. Thule wil het fietsliefhebbers makkelijk maken, maar ook haar retailers. Daarom is Thule sinds kort aangesloten bij DST. Peter Steketee is verantwoordelijk voor de verkoop en marketing van Thule in o.a. Benelux. Hij noem DST ‘een must voor een goede samenwerking met de retailers’.

Direct contact
Peter: “Automatisering is heel belangrijk voor Thule, omdat het voor onze retailers belangrijk is. Sinds januari benaderen wij de fietsmarkt rechtstreeks in plaats van via een distributeur. Nu hebben we dus direct contact met de retailers. Retailers van Thule hebben bij voorkeur een selectie aan Thule producten op (display)voorraad. Eigenlijk alleen dan kun je echt succesvol zijn, want een klant wil liever niet nog eens terugkomen als je artikelen niet kunt laten zien.

Must
Retailers kopen rechtstreeks bij ons in. Via onze systemen kan hij direct de juiste informatie zoeken, tijdens en na het verkoopproces met de consument. Retailers hebben allemaal een kassa- of automatiseringssysteem, noodzakelijk voor het inboeken, uitboeken, bestellen en het bijhouden van de eigen voorraden. Onze informatie moet met zo min mogelijk extra werk opgenomen kunnen worden in die kassasystemen. DST is een zeer efficiënt platform om die koppeling te maken tussen leveranciers, kassasystemen en retailers. Het is een must. Als je DST niet hebt, ben je niet in staat om met alle retailers direct samen te werken. Groot voordeel is dat het via één platform kan en in één keer geregeld wordt. Wij willen het voor de retailer makkelijk maken om samen te werken. Dat is altijd onze insteek geweest en dat kan nu met DST.”