Overstappen

DST is op 1 juli 2023 overgestapt op een nieuwe artikelstandaard: DST 3.0

Voor het optimaal uitwisselen van artikeldata is het belangrijk dat ook het platform DST blijft vernieuwen en ontwikkelen. Dit heeft geleid tot een nieuwe standaard 3.0. We leggen op deze pagina uit hoe gebruikers kunnen overstappen. Vanaf 1 oktober 2023 wordt de oude versie 2.1 niet langer ondersteund.

Vanaf 1 juli 2023 werkt DST met de nieuwe standaard 3.0. De oude versie 2.1 is nog enige tijd in de lucht gehouden, maar wordt per 1 oktober ‘uitgezet’. In het geval men niet overgaat op 3.0 wordt gemaakt, is Informatie is nog wel in het kassasysteem of de webshop zien, echter deze data wordt niet langer van updates voorzien en zal verouderen. Wijzigingen door fabrikanten, zoals nieuwe of uitgefaseerde producten zijn niet meer up to date. Daarom adviseren we gebruikers nadrukkelijk om over te stappen op DST 3.0

Wat houdt de nieuwe versie 3.0 in?

Deze 3.0 standaard biedt veranderingen op vier belangrijke punten:

1. het nieuwe systeem heeft veel meer mogelijkheden voor het weergeven van gedetailleerde en gestandaardiseerde productinformatie.
  2. DST 3.0 werkt met authenticatie, waardoor het veiliger is in het gebruik.
  3. versie 3.0 is volledig Engelstalig.
  4. Het nieuwe DST 3.0 platform is ontwikkeld met de modernste technieken.

Wat moeten gebruikers doen om over te stappen?

Fabrikanten, leveranciers en groothandels.

• Leveranciers die gebruik maken van de 2.1 API moeten migreren naar de nieuwe 3.0 API’s.
  • Leveranciers die CSV aanleveren moeten gaan werken met een nieuwe template.

Systeemleveranciers (software leveranciers POS leveranciers).

Systeemleveranciers  die gebruik maken van de 2.1 API moeten migreren naar de nieuwe 3.0 API’s (Customer API).

Retailers MET systeemleverancier

• Alle bekende softwareleveranciers werken al met DST 3.0. Deze retailers hoeven NIETS te doen

Retailers ZONDER  systeemleverancier en eigen API koppeling met DST.

• Retailers die voor bijvoorbeeld hun webshop via een directe koppeling met DST via een API moeten zelf zorgen dat ze vanaf 1 juli een nieuwe koppeling hebben met het DST 3.0 platform. We raden aan hiervoor contact op te nemen met de webshopbeheerder of technische partij die dit kan installeren.

Neem voor vragen contact op met support@stichtingdst.nl of bel +31853034820