Over stichting DST

Waarom stichting DST?

Stichting DST is opgericht om de innovatie in de totale tweewielerbranche naar een hoger niveau te brengen. Innovatie is onmisbaar in een (digitaal) tijdperk waar snelheid, gemak en efficiency steeds belangrijker zijn geworden.
De consument heeft tegenwoordig een totaal ander koop -en oriëntatie gedrag. Internet , speelt daarbij een steeds grotere rol. Digitale productinformatie is dan noodzakelijk om hier als branche en detaillist adequaat op te kunnen inspelen. Of de consument online koopt of in een fysieke winkel, in de huidige markt is het nodig dat artikelinformatie voor elke schakel in de keten helder is. Zonder samenwerking in de keten is innovatie echter moeilijk te realiseren.
Stichting DST bevordert de samenwerking in de branche op een neutrale manier, zonder winstoogmerk, zodat alle partijen in de keten leveranciers, dealers én consumenten- profiteren.
Stichting DST doet dat door:

1. De ontwikkeling van een standaard voor artikeldata, i.s.m. met experts van TNO; artikelen worden voortaan op uniforme wijze vastgelegd en omschreven.
  2. Het opzetten van een centraal artikelplatform (DST), zodat er één plek is waar altijd alle up to date artikelinformatie te vinden is.

Stichting DST wordt ondersteund met subsidie van de stichting Tweewieler Branchebelangen.

Stichting Digitaal Samenwerken Tweewielerbranche
Europaplein 6
1078 GZ Amsterdam

1070 DM Amsterdam

Voor vragen, opmerkingen, suggesties:
(+31)85- 3034820
support@stichtingdst.nl

Werkgroep DST Standaard

Stichting DST heeft een gebruikersgroep met leveranciers die zich buigen over praktische en technische zaken rond artikelbeheer in DST. Onder leiding van DST- coördinator Eric-Jan van der Berg van RAI Vereniging en DST werkgroepvoorzitter Nico Timmerman van Dynamo Retailgroup worden specifieke wensen en behoeften uit de markt hier besproken. Het gebruiksgemak van DST wordt zo verder aangescherpt.
In de gebruikersgroep zitten vertegenwoordigers van Trek, Giant Europe, Conti, Kruitbosch, Cube Bikes, Gazelle, Accell, Shimano, Agu, Dynamo Retailgroup, Merida en Rutteman.

Remco Tekstra, RAI Vereniging, voorzitter

Maarten Mastop, BOVAG, penningmeester