Nieuwe website voor bijtelling leasefietsen

23 december 2019 Uit Door Redactie DST

De tweewielerbranche heeft sinds medio december een leasedatabase en nieuwe website voor de bijtellingsregeling voor de fiets van de zaak.

De website Bijtelling fiets van de zaak is de bron die de Belastingdienst gaat hanteren om de (historische) consumentenadviesprijs van een fiets kunnen controleren. Hierdoor hebben werknemers en werkgevers de zekerheid dat dit het bedrag is dat voor de daadwerkelijke bijtelling gebruikt wordt.

Belastingdienst is enthousiast over de database en bijbehorende website. Zij zullen hier in hun communicatie richting o.a. belastingadviseurs, fiscalisten en accountants voortaan naar verwijzen.

Koppeling DST

De website is ontwikkeld in opdracht van RAI Vereniging in samenwerking met de Stichting DST en VWE Automotive. De database gebruikt als input de data die beschikbaar zijn in het platform DST (Digitaal Samenwerken in de Tweewielerbranche) en kan dus ook alleen data tonen van de deelnemers van DST. Elke individuele leverancier besluit daarbij of haar data beschikbaar is voor de leasedatabase. Leveranciers hebben hier informatie over ontvangen.

Controle

Fabrikanten die deze nieuwe dienstverlening gaan gebruiken, raden wij aan om op de website het eigen merk te controleren. De data in de leasedatabase is dezelfde data die is aangeleverd in het platform DST.

Meer informatie

Neem voor vragen of opmerkingen contact opnemen met Eric-Jan van der Berg (e.vd.berg@raivereniging.nl, +31 205044927).